VO

Maatwerk: ‘Cursus effectieve spreekvaardigheidslessen met 30 leerlingen’

Dit aanbod kunnen we als maatwerk op jouw school verzorgen.

Wil je graag spreek- en gespreksvaardigheid oefenen én evalueren in een klas met 30 leerlingen, maar zie je niet goed hoe je dat kunt organiseren? Tijdens deze praktische studiedag leer je hoe je je lessen zo kunt inrichten, dat alle leerlingen doelgericht met de spreekopdrachten aan de slag gaan en blijven. Naast motiverende werkvormen die nauwelijks voorbereidingstijd vragen, komen (formatief) beoordelen, het geven van feedback, het inzetten van peerfeedback, mogelijkheden om te differentiëren en de laatste inzichten op het gebied van ‘doeltaal als leertaal’ aan bod.
Lees meer

Dit aanbod kunnen we als maatwerk op jouw school verzorgen.

Wil je graag spreek- en gespreksvaardigheid oefenen én evalueren in een klas met 30 leerlingen, maar zie je niet goed hoe je dat kunt organiseren? Tijdens deze praktische studiedag leer je hoe je je lessen zo kunt inrichten, dat alle leerlingen doelgericht met de spreekopdrachten aan de slag gaan en blijven. Naast motiverende werkvormen die nauwelijks voorbereidingstijd vragen, komen (formatief) beoordelen, het geven van feedback, het inzetten van peerfeedback, mogelijkheden om te differentiëren en de laatste inzichten op het gebied van ‘doeltaal als leertaal’ aan bod.

Programmaonderdelen:

  • De huidige doorlopende leerlijn spreek- en gespreksvaardigheid onder de loep: wat is de bedoeling?
  • De succescriteria van/een theoretisch kader bij een doelgerichte en effectieve inzet van spreek- en gespreksvaardigheidsopdrachten in klassen met 30 leerlingen.
  • Een breed scala aan praktische werkvormen die het spreken in de doeltaal door leerlingen uitlokken – voor zowel onder- als bovenbouw.
  • De mogelijkheden van ‘scaffolding’ voor het verbeteren van spreekvaardigheid
  • Het belang van compenserende strategieën
  • Het inzetten van (peer)feedback
  • Mogelijkheden om (formatief) te beoordelen / vorderingen van leerlingen in kaart te brengen.
  • Actuele inzichten n.a.v. onderzoek op het gebied van doeltaal als leertaal en ideeën om het eigen doeltaalgebruik en dat van leerlingen effectiever in te zetten.
Inschrijven  

Bekijk andere studiedagen

Copyright © 2024

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten