Hoe zorg je voor leuke lessen leesvaardigheid, waarbij de leerlingen écht iets leren? Doeltaal-voertaal is effectief, maar hoe houd je dat vol? Hoe breng je de grammatica op een motiverende manier? En hoe voorkom je dat je als docent steeds harder gaat werken, en de leerlingen steeds minder?
Dit zijn veelvoorkomende vragen van docenten, voorafgaand aan een didactische week. In een didactische week worden taaldocenten intensief begeleid in de klas. Van elke docent worden drie lessen samen voorbereid, bezocht en nabesproken. Docenten ontvangen zowel mondeling als schriftelijk feedback. Na aanvankelijke schroom (‘Hoezo lesbezoek? Doe ik het niet goed dan?’) ontstaat er al snel een vertrouwensband en een wezenlijke verandering in didactisch en pedagogisch gedrag.
Bouwstenen didactische week
De Talengroep organiseert ook didactische weken rondom speerpunten van schoolleiding, zoals ‘Stevig vwo-onderwijs’, ‘Formatief werken in de klas’, ‘Naar een 60-minutenrooster’ en ‘Flexibilisering van taalonderwijs’.
Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie
Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.