Er kan niet meer ingeschreven worden voor deze studiedag. Het kan wel als maatwerk op school.
In het kort: In deze training leer je hoe je leerlingen aan het schrijven krijgt en van hen stap voor stap betere schrijvers kunt maken.
Voor wie: Voor MVT-docenten die de opbrengst van hun schrijfvaardigheidslessen willen vergroten.
Wanneer en waar: in overleg.
HERKENBAAR?
Schrijven is voor leerlingen vaak een lastige vaardigheid; ze moeten gelijktijdig nadenken over inhoud, woordenschat, spelling, grammatica en zinsbouw. En alle fouten die ze maken staan zwart op wit. Geen wonder sommige leerlingen er het liefst niet eens aan beginnen. Tijdens deze studiedag maak je kennis met een breed scala aan werkvormen waarmee je leerlingen aan het schrijven kunt krijgen. We bekijken de mogelijkheden van formatief handelen om leerlingen doelgerichter en gedifferentieerder te laten werken aan schrijfvaardigheid en er meer eigenaarschap in te nemen. We analyseren verschillende vormen van (peer)feedback en rubrics om schrijfvaardigheid te beoordelen en tot slot staat het opzetten van een doorlopende leerlijn op het programma. Kortom: een breed palet aan interventies om de opbrengst van je schrijflessen te verhogen en van leerlingen betere schrijvers te maken.
Aan het eind van de dag:
Er kan niet meer ingeschreven worden voor deze studiedag. Het kan wel als maatwerk op school.
In het kort: In deze training leer je hoe je leerlingen aan het schrijven krijgt en van hen stap voor stap betere schrijvers kunt maken.
Voor wie: Voor MVT-docenten die de opbrengst van hun schrijfvaardigheidslessen willen vergroten.
Wanneer en waar: in overleg.
HERKENBAAR?
Schrijven is voor leerlingen vaak een lastige vaardigheid; ze moeten gelijktijdig nadenken over inhoud, woordenschat, spelling, grammatica en zinsbouw. En alle fouten die ze maken staan zwart op wit. Geen wonder sommige leerlingen er het liefst niet eens aan beginnen. Tijdens deze studiedag maak je kennis met een breed scala aan werkvormen waarmee je leerlingen aan het schrijven kunt krijgen. We bekijken de mogelijkheden van formatief handelen om leerlingen doelgerichter en gedifferentieerder te laten werken aan schrijfvaardigheid en er meer eigenaarschap in te nemen. We analyseren verschillende vormen van (peer)feedback en rubrics om schrijfvaardigheid te beoordelen en tot slot staat het opzetten van een doorlopende leerlijn op het programma. Kortom: een breed palet aan interventies om de opbrengst van je schrijflessen te verhogen en van leerlingen betere schrijvers te maken.
Aan het eind van de dag:
Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie
Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.