Goede onderlinge samenwerking in de sectie is een belangrijke voorwaarde voor aantrekkelijk talenonderwijs met goede resultaten voor leerling en docent. Vanuit drie invalshoeken coachen wij secties bij het samenwerken: allereerst laten we de docenten onderzoeken en uitspreken wat hun gezamenlijke visie is. Deze visie kan verscheidene aspecten hebben: de ontwikkeling van verschillende taalvaardigheden, het gebruik van doeltaal in de les en de rol van grammatica en spelling.
Rijk repertoire aan lesmogelijkheden
Vervolgens onderzoeken we de gedeelde ervaringen en beelden bij deze onderdelen: wat betekent ‘doeltaal is voertaal’ en wat verwachten we daarbij van de leerlingen? Hoe bouw je een goede doorlopende leerlijn creatief schrijven op? Docenten formuleren in deze fase vuistregels voor de lessen. Ten slotte wisselen de docenten praktijkervaringen uit. Dankzij de verschillen tussen docenten ontstaat een rijk repertoire aan lesmogelijkheden.
Kwaliteitsimpuls door professionalisering
Naast deze inhoudelijke begeleiding ondersteunen we secties bij het verbeteren van de onderlinge samenwerking. Hierbij gaat het vaak om zaken die in de onderstroom spelen. Samenvattend is de begeleiding van De Talengroep erop gericht om van een vrijblijvende sectie gehinderd door veel organisatorische rompslomp tot een meer professionele sectie te komen, waarin docenten vanuit een gezamenlijke koers hun eigen kwaliteiten ten volle kunnen inzetten.
Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie
Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.